مجله آموزشی: باورهای غلط درباره انرژی خورشیدی

باورهای غلط درباره انرژی خورشیدی

باورهای غلط درباره انرژی خورشیدی

عناوین مقاله

با گذر زمان و افزایش سطح آگاهی، تقاضا برای انرژی‌های تجدیدپذیر در سال‌های گذشته افزایش یافته است. در میان آن‌ها، انرژی خورشیدی به دلیل فراوانی، محبوب‌ترین منبع انرژی تجدیدپذیر است. با محبوبیت آن، باورهایی نادرستی نیز درباره انرژی خورشیدی همراه گردیده است. در ذیل به بررسی برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم.

باور غلط ۱ درباره انرژی خورشیدی:

هوای ابری برای تولید انرژی خورشیدی مناسب نیست!

واقعیت: یک تصور غلط رایج وجود دارد که انرژی خورشیدی را نمی‌توان در هوای ابری تولید کرد و این کاملاً اشتباه است. تابش خورشید به دو صورت انجام می‌شود: تابش عادی مستقیم (DNI)، زمانی که پرتوهای خورشید صفحات خورشیدی را برای تولید برق مستقیما گرم می‌کنند و تابش افقی منتشر (DHI)، مثل یک روز ابری زمانی که تابش به صورت غیرمستقیم است و از طریق انعکاس نور خورشید انجام می‌شود. در تابش غیرمستقیم، تولید برق کمتر از تابش مستقیم است اما تولید برق امکان پذیر است.

باور غلط ۲ درباره انرژی خورشیدی:

پنل‌های خورشیدی را بهتر است روی پشت بام نصب کنید!

واقعیت: مکان نصب مهم نیست. بلکه اینکه چه شعاعی از پنل‌ها قابلیت دریافت نور را پیدا می‌کنند مهم است. اگر نصب بر روی پشت بام را با روی زمین مقایسه کنیم، زمینی که شعاع بهتری دریافت می‌کند مقرون به‌صرفه‌تر است و در طراحی پنل خورشیدی که شیب، اندازه و زوایا مهم است، انعطاف‌پذیری بیشتری به ما می‌دهد.

باور غلط ۳ درباره انرژی خورشیدی:

سیستم فتوولتائیک نمی تواند برق را در شب تامین کند!

واقعیت: درست است که انرژی خورشیدی را نمی‌توان در شب تولید کرد، اما یک باطری لیتیومی یونی تعبیه می‌شود که برق تولید شده را ذخیره می‌کند. به این صورت که برق تولیدی اضافی در روز ذخیره می‌گردد و در شب مصرف می‌شود.

تمیز کردن پنل خورشیدی
نگهداری پنل خورشیدی

باور غلط ۴ درباره انرژی خورشیدی:

پنل‌های خورشیدی نیاز به نگهداری زیادی دارند!

واقعیت: یک باور عمومی وجود دارد که راه اندازی پنل‌های خورشیدی پرهزینه است، زیرا نیاز به تعمیر و نگهداری زیادی دارد، اما کاملاً اشتباه است. پنل‌های خورشیدی به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند. اگر منطقه‌ای که پنل‌های خورشیدی را نصب کرده‌اید دارای گرد و غبار است و نمک و یا رطوبت وجود دارد، پنل‌های خورشیدی را باید در فاصله سه الی چهار ماهه تمیز کنید، در غیر این صورت فقط باید سالی دو بار تمیز شوند.

پایدار سولار همراه با تیم مجرب خود به مردم کمک می‌کند تا در مورد مزایای نصب پنل‌های خورشیدی بیشتر بدانند. همین امروز با ما تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین اخبار پیرامون پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در مجله آموزشی

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در مجله آموزشی عضو شوید