اتاق خبر: راه‌اندازی چهارمین نیروگاه خورشیدی در ژاپن

راه‌اندازی چهارمین نیروگاه خورشیدی در ژاپن

راه اندازی چهارمین نیروگاه خورشیدی در ژاپن

عناوین خبر

۱ فوریه ۲۰۲۳ – شرکت TotalEnergies عملیات تجاری یک نیروگاه خورشیدی ۵۱ مگاواتی (MW) واقع در تسو استان می، ژاپن را آغاز کرد.

این نیروگاه که به شبکه توزیع برق متصل است، برق خود را از طریق قرارداد خرید برق طی یک دوره ۱۷ ساله به شرکت چوبو الکتریک پاور میرائیز، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت برق منطقه ای تامین خواهد کرد.

نیروگاه Haze که در ۲ سال ساخته شده است با نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ پنل خورشیدی با راندمان بالا فعالیت می‌کند و بالاترین عملکرد را در شرایط آب و هوایی نامتعادل دارا است. علاوه بر آن تکیه‌گاه‌ها و پایه‌های پنل‌های خورشیدی با توجه به مقاومت در برابر بلایای طبیعی همچون زلزله و طوفان طراحی شده‌اند.

نیروگاه Haze در سطحی به وسعت نزدیک به ۷۷ هکتار کار می‌کند و برق تمیز و قابل اطمینان کافی برای خدمت‌رسانی به نزدیک به ۲۰۰۰۰ خانوار را فراهم می‌کند.

وینسنت استوکوارت، معاون ارشد انرژی‌های تجدیدپذیر در TotalEnergies گفت: «ما از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز Tsu Haze، چهارمین نیروگاه خورشیدی در مقیاس بزرگ خود در ژاپن، با شرکای خود Suzuka Group و Tohoku Electric خوش‌حالیم. این نقطه عطف جدیدی در استقرار فعالیت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر ما در ژاپن است. با بیش از ۱۵۰ مگاوات ظرفیت تجمعی در حال بهره‌برداری، مفتخریم که در انتقال انرژی کشور سهیم هستیم.»

عملیات تجاری نیروگاه خورشیدی Haze از گزینه‌های ذیل پیروی می‌کند:

  • نیروگاه خورشیدی ۲۷ مگاواتی شهر Nanao که از سال ۲۰۱۷ در حال بهره‌برداری است
  • نیروگاه خورشیدی ۲۵ مگاواتی شهر میاکو که از سال ۲۰۱۹ در حال بهره‌برداری است
  • نیروگاه خورشیدی ۵۲ مگاواتی شهر اوساتو که از سال ۲۰۲۱ در حال بهره‌برداری است
راه اندازی چهارمین نیروگاه خورشیدی در ژاپن
راه‌اندازی چهارمین نیروگاه خورشیدی در ژاپن

درباره شرکت TotalEnergies:

یک شرکت جهانی است که انرژی‌های نفت و سوخت‌های زیستی، گاز طبیعی و گازهای سبز، انرژی‌های تجدیدپذیر و برق را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

این شرکت که در بیش از ۱۳۰ کشور فغال است، توسعه پایدار را در تمام ابعاد آن در مرکز پروژه‌ها و عملیات خود قرار می‌دهد تا به رفاه مردم کمک کند.

TotalEnergies به عنوان بخشی لز هدف خود برای رسیدن به صفر خالص تا سال ۲۰۵۰، در حال ایجاد مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در زمینه برق و انرژی‌های تجدیدپذیر است.

در پایان سال ۲۰۲۲، ظرفیت نصب ناخالص تولید برق تجدیدپذیر آن ۱۷ گیگاوات بود.

TotalEnergies به توسعه این تجارت ادامه خواهد داد تا به ۳۵ گیگاوات ظرفیت تولید ناخالص از منابع تجدیدپذیر و ذخیره‌سازی تا سال ۲۰۲۵ و سپس به ۱۰۰ گیگاوات تا سال ۲۰۳۰ با هدف قرارگرفتن در بین ۵ تولیدکننده برتر برق از انرژی بادی و خورشیدی در جهان برسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید