اتاق خبر: تامین ۳۵ درصد از تولیدات ایالات متحده توسط پنل‌های خورشیدی پشت‌بام

تامین ۳۵ درصد از تولیدات ایالات متحده توسط پنل‌های خورشیدی پشت‌بام

امین 35 درصد از تولیدات ایالات متحده توسط پنل‌‌های خورشیدی پشت بام

عناوین خبر

پنل‌های خورشیدی نصب شده بر روی پشت‌بام ساختمان‌های صنعتی این پتانسیل را دارند که تا ۳۵ درصد نیاز برق تولیدکنندگان آمریکایی را برآورده کنند.

مطالعه‌ای که اخیرا در مجله تحقیقات محیطی پایداری و زیرساخت توسط انتشارات IOP منتشر شده است، امکان تحقق این نیازهای انرژی را از طریق نصب پنل‌های خورشیدی در محل در مناطق مختلف و بخش‌های تولیدی در ایالات‌متحده بررسی می‌کند.

تولید ۵ تا ۳۵ درصد نیاز برق صنایع تولیدی آمریکا

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه نورث ایسترن انجام شده است، از داده‌های بررسی مصرف انرژی در تولید انرژی ایالات متحده برای ارزیابی پتانسیل تولید برق در سیستم‌های خورشیدی پشت‌بام در مقایسه با تقاضای برق به ازای هر واحد برای میانگین تاسیسات تولیدی استفاده می‌کند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که بسته به فصل، تاسیسات خورشیدی روی پشت‌بام می‌تواند به طور کامل نیاز برق ۵ تا ۳۵ درصد صنایع تولیدی آمریکا را بر آورده کند.

در این بخش‌های مبلمان، نساجی و پوشاک بیشترین سود را دارند.

یک هدف مهم برای تلاش‌های جهانی در راستای کربن‌زدایی

دکتر متیو اکلمن، دانشیار مهندسی عمران و محیط‌زیست در دانشگاه نورث ایسترن می‌گوید: «در حال حاضر، کمتر از ۰.۱ درصد از برق مورد نیاز بخش تولید در ایالات‌متحده از طریق منابع تجدیدپذیر و در محل تولید می‌شود.

اگر می‌خواهیم به اهداف کربن‌زدایی برسیم؛ این میزان باید تغییر کند و در بسیاری از موارد، پنل‌های خورشیدی روی پشت‌بام اکنون گزینه‌ای مناسب برای تامین انرژی کم کربن هستند.»

پنل‌‌های خورشیدی پشت بام
پنل‌‌های خورشیدی پشت بام

در سطح جهانی بخش صنعتی سهم بزرگی در مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای و کربن مرتبط با آن دارد.

به این ترتیب، تولید به یک هدف مهم برای تلاش‌های جهانی در راستای کربن‌زدایی تبدیل شده است، زیرا بسیاری از شرکت‌ها به منابع انرژی با کربن کمتر روی می‌آورند.

مزایای پنل‌های خورشیدی پشت‌بام

مطالعه جدید نشان می‌دهد که پنل‌های خورشیدی روی پشت‌بام به دلیل سقف‌های بزرگ و مسطحشان در کنار کاهش قیمت‌ها، راندمان بهبودیافته و انعطاف‌پذیری در نصب، اکنون می‌توانند گزینه‌ای قابل اجرا برای بسیاری از واحدهای تولیدی باشند.

به صورت فصلی، شرکت‌های تولیدی در تقریبا ۴۰ درصد از مکان‌های ایالات متحده می‌توانند نیازهای برق خود را در بهار و تابستان با آرایه‌های خورشیدی پشت بام برآورده کنند.

رسیدن به اهداف کربن صفر

اکلمن نتیجه‌گیری می‌کند: «توجه بیشتری به مزایای بالقوه آرایه‌های پنل خورشیدی روی پشت‌بام به صنایع کمک می‌کند تا به انرژی‌های تجدیدپذیر و اهداف کربن صفر دست یابند.

تحقیقات ما نشان‌دهنده مکان‌ها و بخش‌هایی هستند که آرایه‌های خورشیدی پشت‌بام می‌توانند به طور قابل توجهی به شرکت‌های تولیدی برای رسیدن به این اهداف کمک کنند.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید