اتاق خبر: قطر دو نیروگاه خورشیدی ۸۸۰ مگاواتی دیگر می‌سازد

قطر دو نیروگاه خورشیدی ۸۸۰ مگاواتی دیگر می‌سازد

ساختت دو نیروگاه 880 مگاواتی در قطر

عناوین خبر

دوحه: قطر تا دو سال آینده نیروگاه خورشیدی دیگر با ظرفیت ترکیبی ۸۸۰ مگاوات خواهد داشت. این بخشی از برنامه کشور برای رسیدن به انرژی پاک است.

محمد الحرامی از پروژه KSPP قطر انرژی گفت: «نیروگاه فتوولتاییک خورشیدی الخرسه (KSSP) یک جهش کیفی در تنوع بخشیدن به منابع تولید برق در کشور است.»

دو نیروگاه دیگر که پس از این نیروگاه کلید می‌خورند:

وی اخیرا در گفتگو با تلویزیون قطر گفت: KSPP اولین نیروگاه خورشیدی در کشور است که پس از آِن یک نیروگاه در مسعید با ظرفیت ۴۱۰ مگاوات و یک نیروگاه در راس لفان با ظرفیت ۴۷۰ مگاوات خواهد بود.

الحرامی گفت: «KSPP نه تنها در مصرف انرژی کارآمد است، بلکه به کاهش چشمگیر نیروی انسانی در عملیات خود کمک کرده است. وی گفت: KSPP و اتاق کنترل اصلی آن که مجهز به جدیدترین تجهیزات و الگوریتم است توسط مهندسان و دستیاران کمی اداره می‌شود. خورشید تا ساعت ۶:۳۰ صبح طلوع می‌کند و پنل‌‌های خورشیدی در KSPP پس از ۵ دقیقه از طلوع خورشید شروع به تولید‌ می‌کنند و در عرض دو ساعت به بالاترین میزان تولید‌ می‌رسند.»

ظرفیت این نیروگاه چقدر است؟

KSPP یکی از بزرگترین نیروگاه‌‌های خورشیدی از نظر اندازه و ظرفیت در منطقه است که در مجموع دارای ظرفیت ۸۰۰ مگاوات است. این بنا در مساحت ۱۰ کیلومتر مربع در الخرسه ساخته شده است.

نیروگاه خورشیدی در قطر
نیروگاه خورشیدی در قطر

تکنولوژی موجود در این کارخانه چگونه است؟

این کارخانه شامل بیش از ۱۸۰۰۰۰۰ پنل خورشیدی است که از فناوری ردیابی خورشید برای پیگیری حرکت خورشید برای اطمینان از کارآمدترین استفاده از زمین و به حداکثر رساندن تولید روزانه استفاده‌ می‌کند. این کارخانه از بازوهای رباتیک و آب تصفیه شده برای تمیز کردن صفحات خورشیدی در شب استفاده‌ می‌کند تا بازده تولید کارخانه را افزایش دهد.

استراتژی سوق دادن قطر به سمت انرژی پایدار

ساخت KSPP به عنوان بخشی از اجرای استراتژی پایداری به روز شده قطر انرژی است که بر تعهد آن به عنوان یک تولید کننده بزرگ انرژی، به تولید مسئولانه انرژی پاک و مقرون به صرفه برای تسهیل انتقال انرژی تاکید‌ می‌کند.

هدف این استراتژی چیست؟

این استراتژی علاوه بر افزایش ظرفیت خورشیدی به بیش از ۵ گیگاوات، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و به کارگیری فناوری جذب و ذخیره کربن برای جذب بیش از ۱۱ میلیون تن در سال CO2 در قطر تا سال ۲۰۳۵ را هدف قرار‌ داده است.

هدف این استراتژی همچنین کاهش بیشتر شدت کربن تاسیسات  LNG(به گاز طبیعی‌ای گفته می‌شود که موقتا برای ذخیره‌سازی یا ترابری در حجم بسیار به حالت مایع تبدیل شده‌است) است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید