اتاق خبر: اولین نیروگاه خورشیدی متمرکز تجاری استرالیا

اولین نیروگاه خورشیدی متمرکز تجاری استرالیا

نیروگاه خورشیدی تجاری در استرالیا

عناوین خبر

طرح‌هایی برای ساخت اولین نیروگاه خورشیدی متمرکز استرالیا در مقیاس تجاری در پورت آگوستا با مشارکت Vast گامی رو به جلو برداشته است. در این پروژه، Vast و CYD در توسعه طرح‌های جدید مخزن ذخیره حرارتی برای پروژه VS1 با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

CYD کار طراحی اولیه را با استفاده از یک مدل مجازی برای شبیه‌سازی ساخت و بهره‌برداری از مخازن ذخیره انرژی حرارتی پروژه که حاوی نمک مذاب هستند، آغاز خواهد کرد. این رویکرد نوآورانه به شناسایی و کاهش هر گونه مشکل در حین بهینه‌سازی طراحی و عملکرد مخزن قبل از نصب کمک می‌کند.

فناوری CSP Vast چگونه کار می‌کند؟

فناوری CSP Vast که در یک کارخانه آزمایشی در Jemalong نشان داده شده است. فناوری Vast از سدیم به عنوان مایع انتقال حرارت استفاده می‌کند و ادعا می‌کند که بازده سیستم بهبود یافته و هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

کمک مالی ۶۵ میلیون دلاری از آژانس انرژی‌های تجدیدپذیر استرالیا

VS1 به دنبال انتصاب مشاور در ماه ژوئن برای تکمیل مهندسی پایه و طراحی مهندسی خود است. پروژه VS1 در همان قطعه زمینی واقع شده است که پروژه Aurora قرار داشت که قابل ذکر است که این پروژه، به دلیل کمبود بودجه رها شد.

Vast نیاز به تامین بودجه کافی برای پوشش هزینه ۲۰۳ میلیون دلاری کارخانه VS1 دارد. در همین راستا، کمک مالی ۶۵ میلیون دلاری از آژانس انرژی‌های تجدیدپذیر استرالیا (ARENA) دریافت کرده است. علاوه بر این، Vast تعهدی ۴۰ میلیون دلاری از ARENA و آلمان برای تاسیسات پیشنهادی متانول خورشیدی و الکترولیز هیدروژن در کنار کارخانه VS1 تضمین کرده است.

هدف تکمیل پروژه تا ۲۰۲۴:

مشارکت بین Vast و CYD با پیاده‌سازی شیوه‌های نوین خود در مراحل اولیه برای اطمینان از عملکرد بهینه سیستم‌های ذخیره انرژی حرارتی، زمینه جدیدی را در صنعت CSP ایجاد می‌کند.

 انتظار می‌رود پروژه VS1 تا سال ۲۰۲۴ عملیاتی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید