اتاق خبر: چین، رهبر جهانی انرژی‌های تجدیدپذیر

چین، رهبر جهانی انرژی‌های تجدیدپذیر

چین رهبر جهانی انرژی های تجدیدپذیر

عناوین خبر

چین در حال حفظ موقعیت خود به عنوان رهبر جهانی در انرژی‌های تجدیدپذیر و حتی به طور چشمگیری در حال پیشی گرفتن از اهداف انرژی خود است.

پکن جایگاه خود را به عنوان رهبر انرژی‌های تجدیدپذیر جهانی با ظرفیت خورشیدی بیشتر از مجموع سایر نقاط جهان، تقویت می‌کند.

پیشی گرفتن چین از خود چین!

براساس گزارش گلوبال انرژی مانیتور، یک سازمان غیردولتی مستقر در سانفرانسیسکو، چین قرار است تا سال ۲۰۲۵ ظرفیت خود را دو برابر کند و ۱۲۰۰ گیگاوات انرژی از طریق انرژی بادی و خورشیدی تولید کند و پنج سال زودتر از زمان معین شده برای هدفش به هدف خود در سال ۲۰۳۰ برسد.

این گزارش می‌گوید که در سه ماهه اول سال، ظرفیت خورشیدی در مقیاس شهری چین به ۲۲۸ گیگاوات رسیده است که بیشتر از مجموع ظرفیت خورشیدی سایر نقاط جهان است. این تاسیسات در استان‌های شمال و شمال غربی کشور مانند شانشی، سین کیانگ و هبی متمرکز شده‌اند.

مزارع خورشیدی ۳۷۹ گیگاوات دیگر به ظرفیت چین اضافه می‌کنند!

علاوه بر این، این گروه مزارع خورشیدی در حال ساخت را شناسایی کردند که می‌توانند ۳۷۹ گیگاوات دیگر به ظرفیت آینده اضافه کنند، این آمار تقریبا سه برابر ظرفیت ایالات متحده و تقریبا دو برابر ظرفیت اروپا است.

دومین اقتصاد بزرگ جهان درصدد رسیدن به کربن صفر تا سال ۲۰۶۰

انرژی سبز چین بخشی از تلاش این کشور برای دستیابی به اهداف کربن دوگانه تعیین شده در سال ۲۰۲۰ است. این کشور به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، بزرگترین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای است و نیمی از مصرف زغال‌سنگ جهان را به خود اختصاص می‌دهد. رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، در سال ۲۰۲۰ متعهد شد که به حداکثر انتشار CO2 قبل از سال ۲۰۳۰ و کربن ‌صفر تا سال ۲۰۶۰ برسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید