اتاق خبر: پیشرفت چین در ارزیابی منابع خورشیدی برای انرژی‌‌های تجدیدپذیر

پیشرفت چین در ارزیابی منابع خورشیدی برای انرژی‌‌های تجدیدپذیر

پیشرفت چین در ارزیابی منابع خورشیدی

عناوین خبر

چین از طریق تلاش مشترک بین موسسه فیزیک جوی، آکادمی علوم چین (IAP/CAS)، موسسه فناوری هاربین (HIT) و مرکز ملی هواشناسی ماهواره‌ای (MSMC) گام مهمی در جهت دستیابی به کربن صفر برداشته است.

اداره هواشناسی چین:” آن‌ها با هم، پیشرفت قابل توجهی در ارزیابی منابع خورشیدی، یک عنصر حیاتی در استفاده کارآمد از انرژی ‌فتوولتاییک (PV) داشته‌اند.”

FY-4A، اولین نسل از جدیدترین ماهواره‌های زمین‌ایستا چینی

این تیم با استفاده از داده‌های ماهواره Fengyun-4A (FY-4A) یک نقشه دقیق از منبع خورشیدی تولید کرده است که پتانسیل انرژی خورشیدی چین را روشن می‌کند.

  FY-4A، اولین نسل از جدیدترین ماهواره‌های زمین‌ایستا چینی، با قابلیت‌های با وضوح بالا، منابع خورشیدی و پیش‌بینی را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. میدان دید وسیع‌تر این ماهواره، قابلیت اطمینان محصولات تابش خورشیدی را در چین بهبود بخشیده است.

رویکرد نوآورانه در راستای ارزیابی منابع

تحقیقات انجام شده توسط این تیم فراتر از رویکردهای مرسوم مورد استفاده در اکثر مطالعات، یک عامل ضروری برای ارزیابی دقیق منابع خورشیدی برای کاربردهای خورشیدی است. ادغام یک گردش کار بسیار پیشرفته که به عنوان زنجیره مدل فیزیکی شناخته می‌شود، این تحقیق را متمایز می‌کند.

با استفاده از مدل‌های هواشناسی، این تیم به تخمین‌های بسیار دقیقی از تابش درون صفحه دست می‌یابد. این رویکرد نوآورانه پیامدهای عمیقی برای آینده ارزیابی منابع خورشیدی دارد.

این تحقیقات مشترک منجر به یک نقشه منبع خورشیدی شده است که بینش‌‌های ارزشمندی را برای برنامه ریزی و بهره‌برداری از سیستم‌‌های انرژی خورشیدی در چین ارائه می‌دهد. این ارزیابی جامع به تصمیم گیرندگان قدرت می‌دهد تا انتخاب‌‌های آگاهانه‌ای برای آینده انرژی سبز و پایدار داشته باشند.

تعهد چین به رسیدن به هدف کربن خاص، همراه با فناوری پیشرفته و تحقیقات پیشرو که توسط ماهواره FY-4A  و مدل هوش مصنوعی به نمایش گذاشته شده است، نشان دهنده تعهد این کشور به توسعه انرژی پایدار و تجدیدپذیر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید