اتاق خبر: اجبار توکیو برای نصب پنل‌های خورشیدی خانگی

اجبار توکیو برای نصب پنل‌های خورشیدی خانگی

پنل خورشیدی در توکیو

عناوین خبر

مجهز شدن خانه‌های نوساز به پنل خورشیدی برای کاهش کربن تولیدی

بنا بر جدیدترین قوانین مربوط به انرژی پاک که روز پنجشنبه، ۱۵ دسامبر توسط مجمع محلی پایتخت ژاپن، توکیو، تصویب شد، تمام خانه‌های نوساز در توکیو که بعد از آوریل ۲۰۲۵ توسط سازندگان ساخته می‌شوند، ملزم به تجهیز سازه‌های خود به پنل‌های انرژی خورشیدی هستند. این قانون، برای کاهش انتشار کربن خانگی تهیه و تدوین شده است.

این دستور که توسط شهرداری ژاپن صادر شده است، حدود ۵۰ سازنده اصلی را ملزم می‌کند تا خانه‌های تا ۲ هزار مترمربع (۲۱ هزار و ۵۰۰ فوت مربع) را به منابع انرژی تجدیدپذیر و مخصوصا پنل‌های خورشیدی، مجهز کنند.

تنها ۴ درصد خانه‌های قابل اجرا، طرح پنل خورشیدی دارند

یوریکو کویه، فرماندار توکیو اخیرا اظهار کرد که در حال حاضر، فقط ۴ درصد از ساختمان‌هایی که قابلیت نصب پنل‌های خورشیدی را در توکیو دارند، این پنل‌ها را نصب کرده‌اند.

هدف ژاپن در راستای رسیدن به کربن خنثی تا سال ۲۰۵۰

ژاپن، پنجمین تولیدکننده بزرگ کربن در جهان، متعهد به دستیابی به هدف «کربن خنثی» (کربن خنثی یا “هدف صفر خالص” به توازن بین انتشار و جذب کربن از جو توسط مخازن کربن گفته می‌شود) تا سال ۲۰۵۰ است، این درحالی است که ژاپن به شدت به نیروی حرارتی زغال‌سنگ وابسته است که این مساله هدف‌گذاری ژاپن برای پیاده کردن طرح “کربن خنثی” را با مشکل روبه‌رو کرده است.

هدف‌گذاری کاهش یک دوم برابری گازهای گلخانه‌ای ژاپن تا سال ۲۰۳۰

به همین علت، دولت شهر توکیو قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای را در مقایسه با سال ۲۰۰۰ به یک دوم کاهش دهد. که تولید برق خورشیدی و استفاده گسترده‌تر از منابع تجدیدپذیر، کمک بسزایی در راستای این هدف کرده و در واقع، یک سرمایه‌گذاری بلند مدت با مزایای بسیار به شمار می‌آید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید