اتاق خبر: ساخت بزرگترین پروژه ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی کوینبروک در بریتانیا

ساخت بزرگترین پروژه ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی کوینبروک در بریتانیا

پروژه انرژی خورشیدی کوینبروک

عناوین خبر

شرکای زیرساخت کوینبروک(Quinbrook) ، یک شرکت سرمایه‌گذاری جهانی متخصص که به طور انحصاری بر زیرساخت‌های ‌مورد نیاز برای انتقال انرژی متمرکز است.

شروع ساخت کلیو هیل، بزرگترین پروژه‌ی انرژی خورشیدی (۳۷۳ مگاوات) + ذخیره باتری (بیش از ۱۵۰ مگاوات) را اعلام کرده است.

این پروژه انرژی تجدیدپذیر واقع در کنت، انتظار می‌‌رود تا پایان سال ۲۰۲۴ به طور کامل تکمیل شود.

پروژه خورشیدی کلیو هیل در ماه مه ۲۰۲۰ توسط وزارت تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی بریتانیا (BEIS) موافقت توسعه را دریافت کرد و اولین پروژه در نوع خود بود که به عنوان یک پروژه زیرساختی مهم ملی تایید شد.

انتظار می‌رود که کلیو هیل هر سال انرژی تجدیدپذیر کافی تولید کند تا بتواند نیاز برق بیش از ۱۰۰۰۰۰ خانه در بریتانیا را تامین کند و به کاهش انتشار کربن تا ۱۶۴۴۵۰ تن در سال کمک کند.

مقیاس عظیم این پروژه قرار است سهم زیادی در بهبود امنیت انرژی برای بریتانیا و کربن‌زدایی بیشتر شبکه برق ارائه کند و به پیشرفت این کشور به سمت صفر خالص کمک کند.

نیاز جدی بریتانیا برای تسریع در ساخت نسل بعدی زیرساخت‌های انتقال انرژی

قیمت‌های بالای انرژی، بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی و اهداف جاه‌طلبانه نت صفر بریتانیا، نیاز حیاتی برای تسریع در ساخت نسل بعدی زیرساخت‌های انتقال انرژی در بریتانیا را مورد توجه قرار می‌دهد.

کوینبروک می‌گوید: «از نظر ما پروژه‌های ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی + باتری در مقیاس بزرگ برای دستیابی به الزامات کربن‌زدایی انتقال انرژی در سراسر جهان کلیدی هستند و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا طراحی برای پروژه‌های بیشتر به اینجا در بریتانیا ایجاد کنیم.

به همان اندازه مهم، ما متعهد هستیم که این کار به روشی انجام دهیم که واقعا در حمایت از مشاغل و ارائه طیف وسیعی از مزایای ملموس به جامعه‌ی محلی تاثیرگذار باشد.»

پروژه ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی در بریتانیا
پروژه ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی در بریتانیا

پشتیبانی از ۲۳۰۰ شغل و ایجاد ۱۴۸ میلیون پوند

انتظار می‌رود که کلیو هیل بیش از ۲۳۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم را در طول پروژه پشتیبانی کند و بیش از ۱۴۸ میلیون پوند در منافع اجتماعی-اقتصادی محلی ایجاد کند.

ایجاد فرصت‌هایی برای شرکت‌های‌ محلی برای مشارکت در زنجیره تامین ساخت‌وساز و همچنین عملیاتی همراه با توانایی ساکنان محلی برای دسترسی به فرصت‌های ‌شغلی مرتبط با ساخت‌وساز و بهره‌برداری، اولویت کوینبروک است.

سازمان‌های تحقیقاتی همچنین تشویق می‌شوند به اطلاعات مربوط به پروژه دسترسی پیدا کنند تا تحقیقات فنی و نوآوری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر به‌عنوان یک کل امکان‌پذیر شود.

کلیو هیل همچنین ۱۳۸ هکتار را به مدیریت زیستگاه اختصاص داده است که با همکاری Natural England، Kent Wildlife Trust، RSPB، و آژانس محیط‌زیست طراحی شده است که بیش از ۳.۵ کیلومتر کاشت پرچین بومی را در سراسر سایت اضافه می‌‌کند و به دنبال دستیابی به سود خالص بیش از ۶۵ درصد در تنوع زیستی است.

تامین مالی پروژه کوینبروک

تامین مالی پروژه از گروه متنوعی از وام‌دهندگان با توجه به نمایه درآمدی قراردادی درجه بالا و مزایای پوشش تورمی پروژه، با بهره قوی از بخش تامین مالی آغاز شده است.

انتخاب وام‌دهندگان ترجیحی و تکمیل تامین مالی بدهی طی ماه‌های ‌آینده انتظار می‌‌رود.

تمرکز بر تتحول صفر خالص بریتانیا

کوینبروک بر فرصت‌های ناشی از انتقال سریع انرژی برای کربن‌زدایی سیستم برق بریتانیا تا سال ۲۰۳۵ متمرکز است. با بازنشستگی بیش از ۲۰ گیگاوات نیروگاه‌های حرارتی قدیمی در این دهه، سرمایه‌گذاری بلندمدت قابل توجهی در زیرساخت‌های تامین انرژی‌های تجدیدپذیر جدید، دخیره باتری، هوشمند شبکه و مشاغل مرتبط مورد نیاز خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید