اتاق خبر: پرتو امید: اتحادیه اروپا از اهدای ۵۷۰۰ پنل خورشیدی به اوکراین خبر داد

پرتو امید: اتحادیه اروپا از اهدای ۵۷۰۰ پنل خورشیدی به اوکراین خبر داد

اهدای 5700 پنل خورشیدی به اوکراین

عناوین خبر

روز ۱۲ اسفند، کمیسیون اروپا و شرکت ایتالیایی انل (Enel) پروژه مشترکی با هدف اهدای ۵۷۰۰ پنل خورشیدی فتوولتاییک به نام “پرتو امید” به اوکراین راه‌اندازی کردند.

ظرفیت پنل‌ها چقدر است؟

پنل‌های خورشیدی هر کدام ۳۵۰ وات، برای مجموع ظرفیت حدود ۲ مگاوات تا سقف ۱۱۴۰۰ متر مربع را پوشش می‌دهند که بین ساختمان‌های عمومی مختلف در اوکراین تقسیم می‌شود.

این پروژه توسط کمیسیون حفاظت مدنی اتحادیه اروپا سازماندهی شده است که تا تابستان ۲۰۲۳ انجام خواهد شد.

تکیه اوکراین بر برق تولید داخلی و هدف کشورهای دیگر اروپا

این پنل‌های خورشیدی در اروپا و در کاتانیا، با حمایت صندوق نوآوری اروپا تولید می‌شوند. آن‌ها برق مدارس، بیمارستان‌ها و آتش‌نشانی‌ها را تامین خواهند کرد. اورسولا ون‌درلِین، رییس کمیسیون اروپا گفت: من متقاعد شده‌ام که سایر شرکت‌های اروپایی و همچنین کشورهای عضو، از این گام اول الهام خواهند گرفت تا اوکراین بتواند به برق پاک تولید شده در داخل کشور تکیه کند.

این ابتکار بخشی از تلاش گسترده‌تری است که اتحادیه اروپا برای اطمینان از راه‌حل‌های خارج از شبکه با هدف تامین برق ساختمان‌های عمومی در اوکراین انجام داده است. پس از ادامه حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی غیرنظامی اوکراین، اتحادیه اروپا ۵۴۰۰ مولد انرژی را فراهم می‌کند. پنل‌های خورشیدی ‌فتوولتاییک نیز نقش مشابهی را ایفا خواهند کرد، زیرا به ساختمان‌های عمومی در اوکراین اجازه می دهند به برق خود تولیدی تکیه کنند.

اهمیت برق خودمختار تاسیساتی اوکراین

آلمان گالوشچنکو، وزیر انرژی اوکراین، گفت: «امروز به ویژه توسعه ظرفیت تامین برق خودمختار تاسیساتی که برای عملکرد کشور حیاتی هستند، اهمیت دارد.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید