اتاق خبر: مصر درحال گذار سریع به جهان انرژی تجدیدپذیر!

مصر درحال گذار سریع به جهان انرژی تجدیدپذیر!

پنل خورشیدی در مصر

عناوین خبر

مصر قصد دارد تا سال‌ ۲۰۳۵ ، ۴۲‌ درصد از برق خود و ۶۰ درصد برق خود را تا سال ۲۰۴۰ ، با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر تولید کند.

 پیش‌بینی‌ می‌شود که بخش اعظم این ظرفیت توسط بخش خصوصی تامین شود و چندین پروژه بزرگ در تامین آن مشارکت دارند که عبارتند از:

پارک خورشیدی ۱.۸ گیگاواتی بنبان

پروژه ۱.۸ گیگاواتی بنبان، بزرگترین پارک خورشیدی آفریقا، در نزدیکی اسوان در مصر واقع شده است. این پارک ۳۷ کیلومتر مربعی از سال ۲۰۱۹ به شبکه ملی مصر متصل شده است و در راستای دستور کار سازمان انرژی‌های نو و تجدیدپذیر مصر توسعه یافته است.

این پروژه شامل ۴۱ نیروگاه خورشیدی بوده و به مبلغ ۴ میلیارد دلار توسط ۳۰ شرکت ساخته شده است.

مزرعه بادی جبل الزیت ۵۸۰ مگاوات

مزرعه بادی گابل الزیط با مساحت ۱۰۰ کیلومتر مربع در نزدیکی راس قریب قرار دارد و ظرفیت کل آن ۵۸۰ مگاوات است. این مزرعه بادی دارای ۳۰۰ توربین توسط یک شرکت اسپانیایی قبل از ادغام با زیمنس آلمان ساخته شد. با شروع ساخت و ساز در سال ۲۰۱۵، اتحادیه اروپا و آلمان در مجموع هزینه ۳۴۰ میلیون یورویی این پروژه مشارکت داشته‌اند.

زعفرانا: مزرعه بادی ۵۴۵ مگاواتی

مزرعه بادی دولتی زعفرانا در سوئز واقع شده است و در هشت فاز بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ ساخته شد و آن را به یکی از اولین نیروگاه‌های بادی مصر تبدیل کرد.

این مزرعه ۱۲۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و دارای ۷۰۰ توربین با ظرفیت ترکیبی ۵۴۵ مگاوات است. این مزرعه بادی ۱۱۰ میلیون یورویی با وام‌های بلاعوض از دانمارک، اسپانیا، ژاپن و آلمان حمایت و راه اندازی شده است. این پروژه تحت نظر سازمان انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، نهاد دولتی که مسئول ترویج و توسعه پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در مصر است،‌ می‌باشد.

مرسک، شرکت کشتیرانی چندملیتی، علاقه خود را به خرید این مزرعه برای طرح‌های هیدروژن سبز خود در جولای ۲۰۲۳ نشان داده است و دولت مصر در حال حاضر در حال بررسی این پیشنهاد است.

انرژی تجدیدپذیر در مصر
پنل خورشیدی در مصر

خلیج سوئز I: مزرعه بادی ۲۶۲ مگاواتی

مزرعه بادی خلیج سوئز I دارای ظرفیت نصب شده ۲۶۲ مگاوات است که توسط ۱۲۵ توربین بادی خشکی تولید‌ می‌شود. این پروژه که در نزدیکی خلیج سوئز واقع شده است، متعلق به شرکت انرژی بادی راس غریب است که یک سرمایه‌گذاری مشترک متشکل از Engie، Toyota Tsusho، Orascom Construction و Eurus Energy است. عملیات تجاری این پروژه در سال ۲۰۱۹، زودتر از موعد مقرر آغاز شد.

طرح نیروگاه حرارتی خورشیدی ۱۵۰ مگاواتی Kuraymat

شرکت اسپانیایی انرژی‌های تجدیدپذیر TSK اولین نیروگاه حرارتی خورشیدی را در Kuraymat در سال ۲۰۱۱ توسعه داد. این نیروگاه دارای ظرفیت کل نصب شده ۱۵۰ مگاوات، با سهم خورشیدی ۲۰ مگاوات مبتنی بر فناوری سهمی‌واری مرتبط با ترکیبی با سوخت گاز طبیعی است.

پروژه خورشیدی ۱۰ مکاواتی سیوا

پروژه فتوولتاییک خورشیدی ۱۰ مگاواتی مصر در سیوا بخشی از طرح برق‌رسانی روستایی در مصر با حمایت امارات متحده عربی است که شامل راه حل‌های خورشیدی برای ۲۶۴ روستای بدون دسترسی مطمئن به برق است.

این تاسیسات شامل ۷۴۶۴۰ پنل خورشیدی است و تقریبا ۶۰۰۰ خانه را در شهر سیوا و مناطق اطراف آن تامین‌ می‌کند. این پروژه به نمایندگی از دولت ابوظبی توسعه یافته است و شرکت توزیع برق البحیره در حال حاضر آن را اداره‌ می‌کند. این پروژه در سال ۲۰۱۵ تکمیل شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید