اتاق خبر: خروجی برق بادی و خورشیدی با مصرف برق خانگی در چین یکسان شد

خروجی برق بادی و خورشیدی با مصرف برق خانگی در چین یکسان شد

برق خورشیدی در چین

عناوین خبر

تولید برق بادی و خورشیدی چین در سال‌های اخیر تقریبا برابر با مصرف برق خانگی بوده است، اما سهم نسبتا کمی ‌از تقاضای خانوارها در مصرف کلی به این معنی است که چین هنوز به سوخت‌های فسیلی وابستگی زیادی دارد.

افزایش تقاضای برق خانگی ۱۴ درصدی چین در سال ۲۰۲۲

به نقل از بلومبرگ بر اساس داده‌های اداره ملی انرژی چین (NEA) ، در سال ۲۰۲۲، تولید برق بادی و خورشیدی چین با ۲۱ درصد افزایش به ۱۱۹۰ تراوات ساعت رسید. برای مقایسه، تقاضای برق خانگی در سال گذشته با ۱۴ درصد افزایش به ۱۳۴۰ تراوات ساعت رسید زیرا مردم عمدتا به دلیل شیوع ویروس کرونا در خانه ماندند.

بر اساس برآوردهای بلومبرگ، علیرغم افزایش نیروگاه‌های بادی و خورشیدی و تولید برق در چین، صنعت چین حدود ۶۰ درصد از کل تقاضای برق را به خود اختصاص ‌می‌دهد. از سوی دیگر، تقاضای مسکونی تنها ۱۷ درصد از مصرف برق در سال ۲۰۲۰ بود.

حتی با افزایش باد و خورشید، چین برای حفظ صنعت خود و افزایش رشد اقتصادی به برق با سوخت فسیلی بیشتری نیاز خواهد داشت.

انرژی بادی و خورشیدی در چین
انرژی در چین

هدف ۵ ساله استان‌ها برای افزایش ظرفیت تا ۳۰۰ گیگاوات برق بادی و ۵۵۰ گیگاوات ظرفیت انرژی خورشیدی

South China Morning Post ماه گذشته گزارش داد که چین در حال سرعت بخشیدن به گسترش ظرفیت‌های خورشیدی و بادی است و این احتمال وجود دارد که زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده به هدف انرژی‌های تجدیدپذیر خود در سال ۲۰۳۰ برسد. حداقل ۳۰ استان چین از برنامه‌های جاه‌طلبانه‌تری برای راه‌اندازی انرژی‌های تجدیدپذیر پرده‌برداری کرده‌اند.

هدف این استان‌ها افزایش بیش از ۳۰۰ گیگاوات برق بادی و ۵۵۰ گیگاوات ظرفیت انرژی خورشیدی در برنامه پنج ساله است. جین بویانگ، تحلیلگر در Refinitiv به South China Morning Post گفت که این امر مجموع ظرفیت نصب شده استان‌ها را به ۱۵۰۰ گیگاوات افزایش ‌می‌دهد که بیش از هدف چین برای ۱۲۰۰ گیگاوات تا سال ۲۰۳۰ است.

جین همچنین اظهار کرد :« چین حتی ‌می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ یا حتی زودتر هدف ملی خود را برای تاسیسات انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید