اتاق خبر: افزایش نصب پنل‌های خورشیدی بر پشت‌بام خانه‌ها در بریتانیا

افزایش نصب پنل‌های خورشیدی بر پشت‌بام خانه‌ها در بریتانیا

افزایش نصب پنل خورشیدی در بریتانیا

عناوین خبر

تعداد خانه‌هایی در بریتانیا که پنل‌های خورشیدی روی پشت‌بام نصب می‌کنند بالاترین میزان در بیش از هفت سال گذشته است

به دلیل تلاش مردم برای کاهش قبوض انرژی، آرایه‌های نصب شده در سه ماه اول سال ۲۰۲۳، توسط بیش از ۵۰۷۰۰ خانوار نصب شده‌اند.

تعداد خانوارهایی که پنل‌های خورشیدی روی پشت‌بام نصب می‌کنند در ماه‌های اول سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود در بیش از هفت سال گذشته رسیده است، زیرا پرداخت‌کنندگان قبوض انرژی برای کاهش هزینه‌های سنگین به انرژی‌های تجدیدپذیر روی آوردند.

گرت سیمگینز، سخنگوی انرژی خورشیدی بریتانیا گفت: «تعداد تاسیسات در سال‌های اخیر به طور پیوسته افزایش یافته است، زیرا خانوارها به طور فزاینده‌ای از مزایای قبوض خانگی آگاه شده‌اند و نگران محیط‌زیست هستند.»

در سال گذشته، تاسیسات خورشیدی توسط بحران انرژی هدایت شده است. جنگ در اوکراین هزینه‌های انرژی را افزایش داده است و حال آگاهی بیشتری وجود دارد که پنل‌های خورشیدی می‌توانند به کاهش هزینه‌ها کمک کنند.

پنل خورشیدی روی سقف پشت بام در بریتانیا
پنل خورشیدی روی سقف پشت بام در بریتانیا

رونق واحدهای خورشیدی جدید روی پشت‌بام که توسط نصابان ثبت شده در طرح صدور گواهینامه نسل می‌کرو بریتانیا (MCS) ثبت شده است، همچنین بیش از دو برابر تعداد تاسیسات گزارش شده در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ بود، که نشان دهنده پایان کار دولت در طرح خرید تضمینی برق (FiT، سیاستی است جهت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر که اغلب در بخش نیروگاهی مطرح است؛ به این ترتیب که سرمایه‌گذاری که مالک نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر است، برق تولیدی خود را به قیمت تضمینی ارائه شده از طرف دولت، به فروش می‌رساند) بود.

اوج تاسیسات خورشیدی بریتانیا و برچیدن طرح خرید تضمینی برق

تاسیسات خورشیدی در اواخر سال ۲۰۱۵ به اوج خود رسید زیرا خانوارها عجله داشتند تا از پرداخت‌های دولتی سودآور از طریق طرح FIT استفاده کنند که از اوایل سال ۲۰۱۶ تا ۶۵ درصد کاهش یافت.

این طرح به طور کامل در سال ۲۰۱۹ بسته شد.

حزب کارگر دولت را پس از اینکه تصمیمش برای بستن این طرح بدون جایگزینی منجر به فروپاشی تاسیسات شد و باعث ورشکستگی بسیاری از شرکت‌های کوچکتر شد، به “برچیدن فعال” صنعت خورشیدی بریتانیا متهم کرد.

چند درصد برق بریتانیا از انرژی خورشیدی است؟

با وجود رونق اخیر بر اساس ارقام شبکه ملی، تنها ۴.۴ درصد از برق بریتانیا از انرژی خورشیدی تولید می‌شود، در حالی که ۳۵.۹ درصد از گاز و ۲۳.۳ درصد از باد تولید می‌شود.

آمار واقعی سیستم‌های نصب شده

MCS داده‌ها را از نصاب‌های تایید شده پنل‌های خورشیدی پشت‌بام، باتری‌های خانگی و پمپ‌های حرارتی جمع‌آوری می‌کند.

این شرکت با ۳۵۱ سیستم نصب شده بالاترین تعداد باتری‌های خانگی خود را در سه ماهه امسال به ثبت رساند که نصف تعداد نصب شده توسط نصاب‌های معتبر تا به امروز است.

ارقام واقعی برای نصب پنل‌های خورشیدی و باتری‌های پشت‌بام احتمالا بالاتر از آمار MCS است که شامل کار انجام شده توسط نصاب‌های غیرمجاز می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید