اتاق خبر: صدور ضمانت‌نامه بازپرداخت برای متقاضیان احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر

صدور ضمانت‌نامه بازپرداخت برای متقاضیان احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر

ضمانت بازپرداخت نیروگاه های تجدیدپذیر

عناوین خبر

تضمین بازپرداخت سرمایه‌گذاری طرح‌های تجدیدپذیر از ماده ۱۲ توسط دولت ابلاغ شد.

مناقصه عمومی سرمایه‌گذاران برای ۴۰۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر

پس از برگزاری مناقصه عمومی سرمایه‌گذاری برای احداث ۴۰۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر و اعلام برندگان، مهم‌ترین دغدغه سرمایه‌گذاران ضمانت بازپرداخت اصل سود آن‌ها توسط دولت بود که در همین راستا در روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت تضمین بازپرداخت سرمایه‌گذاری انرژی تجدیدپذیر دارای مصوبه شورای اقتصاد در هیئت وزیران به درخواست ساتبا تصویب شد.

هیئت وزیران آیین‌نامه‌ی اجرایی ماده‌ی ۱۲ رفع موانع تولید رقابت‌پذیر را تصویب کرده است که پس از اصلاح این آیین‌نامه، ضمانت طرح‌های سرمایه‌گذاری انرژی تجدیدپذیر به عهده‌ی سازمان برنامه و بودجه خواهد بود.

واگذاری ۱۸۵۰ مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌ها به متقاضیان سرمایه‌گذای

بر اساس مصوبه شورای اقتصاد تاکنون مجوز راه‌اندازی ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی صادر گردیده که برای شناسایی سرمایه‌گذاران، سه مرحله مناقصه برگزار شد و بر این اساس ۱۸۵۰ مگاوات از ظرفیت‌های نیروگاه خورشیدی در ساختگاه‌های کشور به آن‌ها واگذار شده است.

ضمانت بازپرداخت احداث نیروگاه
ضمانت بازپرداخت احداث نیروگاه

تضمین سرمایه‌گذران تجدیدپذیر از طرف دولت

کمانی، مدیرعامل سازمان انرژی تجدیدپذیر، گفت: «موضوع ضمانت نیروگاه‌ها حل شده است و سرمایه‌گذاران چه خورشیدی چه بادی که در آینده شرکت می‌کنند از طرف دولت تضمین خواهند شد که بازپرداخت‌های برق آن‌ها به موقع انجام شود.»

ضمانت‌نامه بازپرداخت با درخواست دستگاه اجرایی و توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بر اساس ساز و کار اجرایی تبصره ۱ ماده ۲ آیین‌نامه نحوه صدور تضمین‌های عهده دولت برای سرمایه‌گذاران ذکر شده صادر می‌شود.

این ضمانت می‌تواند هم برای تامین منابع مالی سرمایه‌گذاری باشد و هم بدهی ۳۰۰۰ میلیاردی به تولیدکنندگان تجدیدپذیر را پرداخت کند که این موضوع تحول بزرگی در صنعت تجدیدپذیرها خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید