اتاق خبر: تسلا باتری‌های ذخیره انرژی در کارخانه جدید شانگهای می‌سازد

تسلا باتری‌های ذخیره انرژی در کارخانه جدید شانگهای می‌سازد

باتری های انرژی خورشیدی در تسلا

عناوین خبر

رسانه دولتی چین روز یکشنبه اعلام کرد که تسلا دومین کارخانه را در شانگهای برای ساخت باتری‌های ذخیره انرژی مگاپک خود خواهد ساخت.

شین‌هوا پس از مراسم امضای قرارداد در مرکز تجاری برتر چین، اعلام کرد که شرکت خودروهای الکتریکی ایلان ماسک، در سه ماهه سوم با هدف شروع تولید در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ کار روی این کارخانه را آغاز خواهد کرد.

ظرفیت دستگاه‌های مگاپک چقدر است؟

این کارخانه جدید تکمیل کننده کارخانه بزرگ موجود تسلا در شانگهای است که خودروهای برقی تولید می‌کند. شین‌هوا گفت: این شرکت قصد دارد در ابتدا ۱۰۰۰۰ دستگاه مگاپک در سال تولید کند که معادل حدود ۴۰ گیگاوات ساعت ذخیره انرژی است تا در سراسر جهان به فروش برسد.

با کارخانه جدید شانگهای، تسلا از زنجیره تامین باتری پیشرو در جهان در چین برای افزایش تولید و هزینه‌های پایین‌تر واحدهای باتری لیتیوم یونی مگاپک برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده ذخیره‌سازی انرژی در سطح جهان استفاده خواهد کرد، زیرا جهان به سمت استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر سوق پیدا کرده است و می‌کند.

رونق انرژی خورشیدی تسلا

تسلا بیشتر درآمد خود را از تجارت خودروهای الکتریکی خود به دست‌ می‌آورد، اما ماسک متعهد شده است که انرژی خورشیدی و تجارت باتری خود را تقریبا به همان اندازه افزایش دهد.

 ساخت باتری های انرژی خورشیدی در شرکت تسلا
ساخت باتری‌های انرژی خورشیدی در تسلا

همکاری CATL با تسلا

غول باتری چینی CATL همچنین همکاری‌های خود را با مشتریانی از جمله تسلا در تامین باتری‌های ذخیره انرژی تایید کرده است و رییس آن رابین زِنگ، انتظار دارد بازار بزرگتری نسبت به باتری‌های برقی وسایل نقلیه الکتریکی (EV) داشته باشد.

تسلا در حال حاضر یک کارخانه بزرگ در لاتروپ، کالیفرنیا دارد که قادر به تولید ۱۰۰۰۰ مگا پک در سال است.

این شرکت تولید خودروهای مدل ۳ را در سال ۲۰۱۹ در شانگهای آغاز کرد و اکنون قادر به تولید ۲۲۰۰۰ دستگاه خودرو در هفته است.

تسلا  قصد داشت کارخانه گیگافکتوری شانگهای، پربازده‌ترین کارخانه خودروسازی خود را گسترش دهد تا ظرفیت سالانه ۴۵۰۰۰۰ دستگاه را اضافه کند.

کاهش رشد فروش خودروهای برقی در چین

رشد فروش خودروهای برقی در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، از ۱۵۰ درصد در مدت مشابه سال قبل به ۲۰.۸ درصد در دو ماه اول سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید