اتاق خبر: رکورد جهانی جدید برای بزرگترین پشت بام خورشیدی

رکورد جهانی جدید برای بزرگترین پشت بام خورشیدی

بزرگترین پشت بام خورشیدی

عناوین خبر

در قلب اقتصاد شرقی، تایلند که از نظر تکنولوژیکی پیشرفته است، یک سرمایه‌گذاری پیشگامانه در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر در حال شکل‌گیری است.

سرمایه‌گذاران بین‌المللی در حال همکاری برای ساخت بزرگترین نصب پنل خورشیدی مستقل روی پشت‌بام سنگاپور هستند که مساحت وسیعی بیش از ۱۸ زمین فوتبال را پوشش می‌دهد.

پیشگام انرژی پاک در انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا

شرکت کانسای الکتریک پاور، دومین تامین کننده بزرگ برق ژاپن، این تلاش چشم‌گیر را در بالای کارخانه‌ای که تایرهای فالکن با کارایی بالا را برای بازار اروپا تولید می‌کند، پیش می‌برد.

این تاسیسات به دنبال ایجاد یک رکورد جهانی جدید برای بزرگترین پشت‌بام خورشیدی است و با شهرت رو به رشد تایلند به عنوان پیشگام انرژی پاک در انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا (ASEAN) هم سو است.

یک پشت بام ۴۰۰۰۰ پنلی!

این پروژه بلندپروازانه یک پشت‌بام ۴۰۰۰۰ پنلی به مساحت ۱۰۰۰۰۰ متر مربع را با سیستم تولید همزمان گاز و نیروی الکتریکی اضافی با سوخت زیست توده حاصل از درختان، لاستیک مازاد ترکیب می‌کند. تا سال ۲۰۲۵، این راه حل یکپارچه قرار است ۲۲ مگاوات قابل توجه تولید کند، انتشار CO2 را تا ۳۸۰۰۰ تن کاهش دهد و انتقال کامل کارخانه به انرژی‌های تجدیدپذیر را تسهیل کند.

نقش چشم‌گیر تایلند برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی

شوجی هاشیزومه، متخصص سرمایه‌گذاری در بانک توسعه آسیایی، بر موقعیت پیشرو تایلند در منطقه برای طرح‌های انرژی پاک تاکید می‌کند. با توجه به نیاز قریب الوقوع جهانی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی، نقش تایلند در ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر را نمی‌توان دست کم گرفت.

دگرگونی در بخش حمل و نقل عمومی

بخش‌های دولتی و خصوصی تایلند در حال پیوستن به نیروهای خود برای ایجاد تغییر هستند. شرکت‌هایی مانند Energy Absolute PCL و B.Grimm Power PCL در دگرگونی حمل و نقل عمومی و چشم‌انداز برق تایلند سهیم هستند. خیابان‌های مرکز بانکوک اکنون به لطف تکثیر اتوبوس‌ها و قایق‌های برقی، ساکت‌تر و تمیزتر شده‌اند و نقش شرکت‌های تایلندی را در این انتقال نشان می‌دهند.

بخش صنعتی همچنین با شرکت هایی مانند B.Grimm Power که با Amata Corp. PCL و Siam Cement Group  شریک شده‌اند، از انرژی پاک استقبال می‌کنند تا سیستم‌های خورشیدی را روی سقف کارخانه‌ها پیاده‌سازی کنند. این ابتکارات با ماموریت دولت تایلند برای ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر در طرح جامع پایداری هم سو است.

استراتژی “جهش سبز”

با استراتژی “جهش سبز” با هدف سه برابر کردن ظرفیت و دو برابر کردن نسبت تولید انرژی تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰، B.Grimm Powerپیشتاز است. قابل ذکر است که آسیای جنوب شرقی تا سال ۲۰۵۰ به ۹۲۰ گیگاوات انرژی تجدیدپذیر نیاز دارد، در حالی که در حال حاضر فقط ۳۴۰ گیگاوات در دست تولید است.

سرمایه‌گذاران از سراسر جهان، از شرکت‌های برق ژاپن و کره گرفته تا سازندگان خودروهای الکتریکی چینی و اروپایی، علاقه شدیدی به پتانسیل انرژی پاک تایلند نشان داده‌اند.

در میان چشم‌اندازی در حال تحول، تایلند توانایی خود را در پیشروی شیوه‌های پایدار در بخش‌های مختلف، از تولید و حمل‌ونقل گرفته تا تولید برق، نشان داده است. در حالی که جهان با تغییرات آب و هوایی دست و پنجه نرم می‌کند، تعهد تایلند به انرژی پاک و مشارکت‌های نوآورانه، آن را به عنوان چراغی برای پیشروی در زمینه محیط‌زیست در صحنه جهانی قرار می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید