اتاق خبر: بهره‌برداری از نیروگاه ۱۱۷ کیلوواتی دانشگاه کار خرمدره

بهره‌برداری از نیروگاه ۱۱۷ کیلوواتی دانشگاه کار خرمدره

نیروگاه 117 کیلوواتی دانشگاه کار خرمدره

عناوین خبر

به گفته‌ی رامین کاظمی، مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان این نیروگاه توان تولید ۱۷ مگاوات ساعت برق در ماه را دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: با همکاری ریاست دانشگاه خرمدره و دید درست این دانشگاه به تولید و افزایش درآمدهای خارج از شهریه‌ای دانشگاه کار؛ این نیروگاه ساخته شده است و وارد مرحله بهره‌برداری می‌شود.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان پس از خاطرنشان کردن افزایش روز به روز مصرف انرژی و تقاضای برق در سراسر کشور عنوان کرد: «سالیانه مصرف انرژی با افزایش چشمگیر رو به رو است».

برای جبران ناترازی تولید و توزیع برق چه اقدامی باید کرد؟

«باید نیروگاه‌های جدید احداث شود و بهترین راهکار نیز ازدیاد تعداد نیروگاه‌های تولید پراکنده است که با هزینه کمتر و سریع‌تر به بهره‌برداری می‌رسند».

وی تصریح کرد: «با توجه به روزهای آفتابی زیادی که زنجان در طول سال دارد، یکی از استان‌های مستعد برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی است و همچنین شرایط آب‌وهوایی و دمای مطلوب بازدهی نیروگاه‌های خورشیدی در این استان از میانگین کشور بالاتر است و باید با برنامه‌ریزی به سوی افزایش نیروگاه‌های خورشیدی گام برداریم».

سومین نیروگاه بزرگ خورشیدی استان زنجان

نیروگاه ۱۷ کیلوواتی دانشگاه کار خرمدره سومین نیروگاه بزرگ خورشیدی استان برشمرده شده است.

این نیروگاه بعد از نیروگاه ۷ مگاواتی ابهر و نیروگاه ۲۰۰ کیلوواتی روستای «دوسران» سومین نیروگاه بزرگ خورشیدی استان است که با استفاده از ۲۱۶ پنل ۵۴۵ واتی و یک اینورتر ۱۰۵ کیلواتی طراحی و اجرا شده است.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید