اتاق خبر: هند به دنبال کاهش وابستگی خود به کشورهای دیگر برای تولید انرژی خورشیدی

هند به دنبال کاهش وابستگی خود به کشورهای دیگر برای تولید انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی در هند

عناوین خبر

خورشید داروالا، رئیس و مدیر گروه “استرلینگ و ویلسون” گفت: «هند باید زنجیره ارزش تولید انرژی خورشیدی در این کشور را به دست آورد تا بیش از حد به کشورهای دیگر وابسته نشود».

وی در سخنانی در اجلاس “Sterling and Wilson-Business Today” با عنوان “نوشتن طرح آینده‌ای تجدیدپذیر” گفت: «هند باید حمایت‌گرایی را آغاز کند زیرا اگر شرکت‌های هند بتوانند محصولاتی را در مقیاس رقابتی جهانی تولید کنند، بهترین اتفاقی است که می‌تواند برای آن (هند) بیفتد».

وی در پاسخ به سوالی درباره اعمال تغییرات سیاستی که هند برای آن نیاز دارد، گفت: “اگر به سناریوی جهانی نگاه کنیم، اتفاقات زمانی می‌افتند که همه چیز کاملا آماده باشد؛ باید از قبل برنامه‌ریزی انجام شود تا همه چیز یکپارچه اتفاق بیفتد. فقط باید انجام شود تا آماده ساختن برای یک پروژه خورشیدی شویم. ایجاد زیرساخت برای ساخت سریع در آینده بسیار مهم خواهد بود.»

تامین بودجه‌ی پروژه با استفاده از وام

وی در مورد تامین مالی انرژی‌های تجدیدپذیر افزود: “تعرفه‌های امروزی در عربستان سعودی از ۸۰ پیسه تا ۱ روپیه و در هند حدود ۲ تا ۲.۳۰ روپیه است. سرمایه در هند کمتر از عربستان است. سرمایه تولید شده در هر واحد هنوز در هند پایین است و این امر، به قیمت گرفتن وام و تامین بودجه تمام می‌شود.

به پروژه‌های بین‌المللی وام‌های دلاری با نرخ بهره بسیار کمتر داده می‌شود. بنابراین مشخص نیست که در چه مرحله‌ای قرار است برای گرفتن وام و تامین بودجه اقدام کنیم».

هدف کربن خنثی و نیروگاه ۴۵۰ گیگاواتی تا ۳۰ سال آینده

وی در مورد اهداف ۴۵۰ گیگاواتی تا سال ۲۰۵۰ و هدف صفر خالص (به هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و نزدیک کردن آن به صفر گفته می‌شود) تا سال ۲۰۷۰، گفت: صرف نظر از همه چالش‌ها، ما سومین تاسیسات بزرگ خورشیدی در سطح جهان هستیم و بسیاری از این چالش‌ها در دست انجام است و پتانسیل زیادی وجود خواهد داشت اگر این اقدامات به وقوع بپیوندند.

از منظر زمان‌بندی، اگر چنین زیرساختی را به موقع ایجاد کنیم، بسیار خوب است. شرکت‌های هندی تلاش می‌کنند تا کل زنجیره ارزش را در داخل کشور بسازند که *آتمانیربهارتا را نیز تبلیغ می‌کند.

*در لغت، «هندِ متکی به خود» معنی می‌شود که برای اولین بار نخست وزیر هند نارندرا مودی و دولتش در رابطه با برنامه‌های توسعه اقتصادی کشور استفاده کردند.

تامین مواد اولیه، یک نیاز فوری

وی افزود: «نیاز فوری به تامین پایدار مواد اولیه وجود دارد. شرکت‌های بزرگ باید نقش خود را برای تامین پایدار مواد خام ایفا کنند. فقط دو برابر کردن ظرفیت هر سال، به دستیابی به این اهداف کمک می‌کند».

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید