اتاق خبر: راه اندازی نیروگاه فوتوولتاییک در بنین توسط شرکت ژاپنی

راه اندازی نیروگاه فوتوولتاییک در بنین توسط شرکت ژاپنی

عناوین خبر

تویوتا تسوشو به توسعه خود در جنوب صحرای آفریقا ادامه می‌دهد. این شرکت مستقر در توکیو ژاپن به تازگی قراردادی را با Société béninoise de production d’électricité (SBPE) برای توسعه فاز دوم نیروگاه خورشیدی فتوولتاییک Illoulofin در شورای پوبه در جنوب شرقی بنین امضا کرده است.

فاز اول این پروژه در جولای ۲۰۲۲ با راه‌اندازی نیروگاه مجهز به ۴۷۲۱۲ ماژول خورشیدی، ۱۱۳ اینورتر، شش پست ترانسفورماتور ۳۵۱۵ کیلوولت آمپر، کنترل اتوماتیک نیروگاه به کمک کامپیوتر و سیستم‌های نظارت و امنیت ضدنفوذ تکمیل شد.

تامین مالی پروژه

اولین فاز ۲۵ مگاواتی نیاز به سرمایه‌گذاری (۶۰.۵ میلیون یورویی) داشت که توسط ایالت بنین با حمایت اتحادیه اروپا (EU) و آژانس توسعه فرانسه (AFD) تامین مالی شد.

منبع پایدار از برق ارزان قیمت

تسوشو می‌گوید: «ساخت این نیروگاه خورشیدی در مقیاس بزرگ به عنوان یک پروژه ترکیبی خصوصی و دولتی ژاپنی ارائه می‌شود که منبع پایدار برق ارزان قیمت را فراهم می‌کند.» این شرکت به ریاست ایچیرو کاشیتانی، با RMT ، یک شرکت آلمانی مهندسی، تدارکات و ساخت و ساز که زیرمجموعه گروه فرانسوی Eiffage است، که فاز اول نیروگاه خورشیدی Illoulofin را ساخت، همکاری خواهد کرد.

راه‌اندازی فاز ۲ تا پایان ۲۰۲۴

فاز دوم، با ظرفیت ۲۵ مگاوات، قرار است در سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی شود. تویوتا تسوشو می‌گوید: این اولین پروژه ساخت نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ در غرب آفریقا توسط یک شرکت ژاپنی است. اما این شرکت همچنین در سایر کشورهای قاره، به ویژه در مصر، به خوبی تثبیت شده است، جایی که با شرکت انرژی فرانسوی Engie و پرچمدار مصری Orascom Construction برای نصب نیروگاه بادی ۵۰۰ مگاواتی در راس غارب، در خلیج سوئز، نیروهای خود را مستقر کرده است.

دیگر فعالیت‌های تویوتا تسوشو در راستای انرژی‌ تجدیدپذیر

در جنوب صحرا، تویوتا تسوشو در حال حاضر در حال ساخت نیروگاه زمین گرمایی منگای (۳۵ مگاوات) در دره ریفت، غرب کنیا، به نمایندگی از تولیدکننده برق مستقل بریتانیا (IPP) Globeleq است. این شرکت همچنین با قراردادی در سنگال برای ساخت کارخانه Mamelles، به عنوان بخشی از کنسرسیوم با شرکت VA Tech Wabag هند و Eiffage Génie Civil فرانسه، در نمک‌زدایی آب دریا سرمایه‌گذاری می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید