اتاق خبر: بزرگترین نیروگاه خورشیدی تایوان

بزرگترین نیروگاه خورشیدی تایوان

بزرگترین نیروگاه خورشیدی تایوان

عناوین خبر

Vena Energy، توسعه‌دهنده انرژی‌های تجدیدپذیر مستقر در سنگاپور، شرکتی که در پشت اولین مزرعه خورشیدی در مقیاس بزرگ در استرالیای جنوبی و اولین باتری بزرگ ساخته شده، در ایالت کوئینزلند استرالیا قرار دارد، بزرگترین پروژه PV را در تایوان راه‌اندازی کرده است.

پروژه خورشیدی E2 که در ۲۲۶ هکتار از زمین‌های احیا شده در سواحل تایکسی در جنوب تایوان ساخته شده است. در دو مرحله راه‌اندازی شده و اولین فاز ۱۳۴ مگاواتی این پروژه در مارس ۲۰۲۲ شروع به کار کرده است.

کل پروژه دارای حدود ۶۸۰۰۰۰ پنل خورشیدی با ظرفیت نصب شده ۲۷۲ مگاوات، قادر به تولید حدود ۴۰۰ گیگاوات ساعت انرژی پاک در سال است که به گفته وینا تا ۴ درصد از کل تولید انرژی خورشیدی تایوان است و آن را به عنوان یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی در گذار کشور به انرژی سبز معرفی می‌کند.

دستیابی به هدف انتشار کربن خالص تا سال ۲۰۵۰

نیتین آپت مدیر اجرایی Vena Energy گفت: پروژه خورشیدی E2 بزرگترین پروژه عملیاتی شرکت تا به امروز است و بخش مهمی از برنامه‌های آن برای تسریع انتقال انرژی در سراسر آسیا-اقیانوسیه را تشکیل می‌دهد.

او اظهار کرد: «تمام پروژه‌های ۳۵ گیگاواتی خورشیدی، بادی خشکی، بادی دریایی، ذخیره باتری و انرژی‌های تجدیدپذیر هیبریدی که در منطقه آسیا اقیانوسیه در حال توسعه هستند، برای دستیابی به هدف انتشار کربن خالص تا سال ۲۰۵۰ کلیدی هستند.»

پروژه‌های تایوان
پروژه‌های تایوان

“از سال ۲۰۱۵، ما هفت پروژه فتوولتائیک خورشیدی با ظرفیت ۴۱۲ مگاوات را با موفقیت راه‌اندازی کرده‌ایم و خوشحالیم که شاهد حرکت پیوسته تایوان به سمت تحول بخش انرژی خود هستیم.”

برنامه‌ریزی پروژه ۶ گیگاواتی در آینده

Vena همچنین تمرکز خود را بر روی بازار انرژی استرالیا متمرکز کرده است و این شرکت نشان می‌دهد که حدود ۶ گیگاوات پروژه انرژی تجدیدپذیر در این مکان برنامه‌ریزی شده است.

این شرکت که متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری مستقر در ایالات‌ متحده است، Global Infrastructure Partners (GIP)، قبلا مزرعه خورشیدی ۹۷ مگاواتی Tailem Bend را در استرالیای جنوبی راه‌اندازی کرده است و در حال حاضر در حال ساخت مرحله دوم ۸۵ مگاواتی با ذخیره انرژی باتری ۴۱.۵ مگاواتی است.

برنامه‌ی “۶۵۰ مگاواتی انرژی خورشیدی و ۴۵۰ مگاواتی ظرفیت ذخیره‌سازی انرژی”

این شرکت اخیرا باتری ۱۰۰ مگاواتی/۱۵۰ مگاوات ساعت Wandoan South را در کوئینزلند تکمیل کرده و نشان داده است که این تنها فاز اول پروژه بزرگتر Wandoan South است که در نهایت می‌تواند دارای ۶۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی و ۴۵۰ مگاوات ظرفیت ذخیره‌سازی انرژی باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید