اتاق خبر: جنگ روسیه و اوکراین به یک نقطه عطف انرژی جهانی تبدیل شده است

جنگ روسیه و اوکراین به یک نقطه عطف انرژی جهانی تبدیل شده است

جنگ روسیه با اوکراین

عناوین خبر

روسیه که یک نیروگاه گاز طبیعی است، عرضه خط لوله اتحادیه اروپا را در سال گذشته تا ۸۰ درصد کاهش داد و مشتریان را با قبوض سرسام‌آور انرژی و کمبود سوخت مواجه کرد. این امر باعث شد که به سرمایه‌گذاری در انرژی جایگزین روی بیاوریم.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی در بیانیه‌ای گفت: «انرژی پاک به سرعت در حال حرکت است، سریع‌تر از آنچه که مردم تصور می‌کنند».

به ازای هر دلار سرمایه‌گذاری در سوخت‌های فسیلی، حدود ۱.۷ دلار در حال حاضر صرف انرژی پاک می‌شود. این در حالی است که آمار برای پنج سال پیش، نسبت به این آمار یک به یک بود.

بر اساس این گزارش، سرمایه‌گذاری جهانی انرژی در سال جاری به ۲.۸ تریلیون دلار خواهد رسید گه بیش از ۱.۷ تریلیون دلار صرف انرژی‌های تجدیدپذیر، انرژی هسته‌ای، وسایل نقلیه الکتریکی و بهبود بهره‌وری می‌شود.

تخمین زده می‌شود که یک تریلیون دلار صرف نفت، گاز و زغال‌سنگ می‌شود.

استفاده از انرژی های تجدیدپذیر بعد از جنگ روسیه با اوکراین
جنگ روسیه و اوکراین به یک نقطه عطف انرژی جهانی تبدیل شده است

پیشی گرفتن انرژی خورشیدی از نفت

بیرول گفت: «یک نمونه درخشان سرمایه‌گذاری، در انرژی خورشیدی خواهد بود که قرار است برای اولین بار از میزان سرمایه‌گذاری در تولید نفت پیشی بگیرد.

انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی در سال جاری به ۳۸۲ میلیارد دلار برسد که ده میلیارد دلار بیشتر از رقم ۳۷۲ میلیارد دلاری تولید جهانی نفت است.

در این گزارش آمده است که تغییر سریع به سمت تولید انرژی سبز تا حدودی به دلیل تلاش‌های روسیه برای باج‌گیری و مجازات اروپا به دلیل حمایتش از اوکراین پس از تهاجم روسیه در سال ۲۰۲۲ است.

«این به انگیزه‌های قیمتی و سیاستی قوی برای سرمایه‌گذاران منجر شد تا عرضه گاز غیر روسی را افزایش دهند و جایگزین‌های گاز طبیعی را افزایش دهند».

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید