اتاق خبر: کاهش اتلاف پتانسیل انرژی خورشیدی توسط اتحادیه اروپا

کاهش اتلاف پتانسیل انرژی خورشیدی توسط اتحادیه اروپا

کاهش اتلاف پتانسیل الکتریکی توسط اتحادیه اروپا

عناوین خبر

گروهی از انجمن‌های انرژی خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر روز سه شنبه (۱ اوت) به کمیسیون اروپا اعلام کردند که اتحادیه اروپا باید به کاهش اتلاف پتانسیل انرژی خورشیدی و قیمت‌های منفی که به درآمد پروژه‌ها ضربه می‌زند، رسیدگی کند.

بحران انرژی و آب و هوا ما را ملزم می‌کند تا نرخ استقرار خورشیدی را به سطوح بی‌سابقه‌ای افزایش دهیم. بیش از هر زمان دیگری، لازم است برای تسریع رشد خورشیدی و کاهش اتلاف انرژی، اقدام شود. سایر امضاکنندگان، نماینده اتحادیه اروپا، نروژ و سوئیس هستند.

صنعت خورشیدی در اروپا ، با ۴۰ گیگاوات (GW) نصب شده در سال ۲۰۲۲، تقریبا ۵۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱، به سرعت در حال رشد است.

کاهش و قیمت منفی

امسال، کاهش‌هایی در کشورهای اتحادیه اروپا، به‌ویژه لهستان و جمهوری چک مشاهده شد که تولید انرژی خورشیدی را به دلیل کاهش غیرمنتظره تقاضا متوقف کردند، در حالی که نیروگاه‌های زغال‌سنگ به تولید خود ادامه دادند.

در نامه مشترک آمده است: «به دلیل اتکا به سوخت فسیلی و فقدان انعطاف‌پذیری سیستم پاک، زغال‌سنگ با انتشار بالا سوزانده می‌شود و انرژی خورشیدی پاک و کم‌هزینه به هدر می‌رود».

علاوه بر این، این صنعت هشدار می‌دهد که قیمت‌های نوسان‌ناپذیر انرژی و قیمت‌های منفی، سرمایه‌گذاری در دارایی‌های خورشیدی جدید را به خطر می‌اندازد.

شبکه‌ها باید برای انرژی‌های تجدیدپذیر بیشتر آماده شوند

راه‌حل‌های بسیاری برای این مسائل قبلا در قانون اتحادیه اروپا برای افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر که در سال ۲۰۱۸ تصویب شد، ارائه شده بود. با این حال، این امر به درستی در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا اجرا نشده است.

برای کمک به رسیدگی به این مسائل، انجمن‌ها از کشورهای اتحادیه اروپا می‌خواهند تا آمادگی شبکه‌ها را بهبود بخشند و صدور مجوز و ساخت زیرساخت‌های شبکه را تسریع بخشند.

آن‌ها استدلال می‌کنند که با افزایش چشمگیر انرژی‌های تجدیدپذیر، شبکه‌ها نمی‌توانند منتظر بمانند و باید شروع به تکمیل شدن کنند.

انعطاف‌پذیری همچنین باید در سراسر سیستم برق معرفی شود. علاوه بر این، اروپا به ظرفیت ذخیره‌سازی باید بیشتر اهمیت دهد و برای آن تدبیر بیندیشد.

این انجمن‌ها همچنین خواستار رفع تنگناهای نظارتی و هزینه‌های مضاعف در پروژه‌های هیبریدی هستند که در آن تولید انرژی خورشیدی با ذخیره‌سازی یا منبع تولید دیگری مانند انرژی بادی ترکیب می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید