اتاق خبر: راه‌اندازی مدول پیش‌بینی آب و هوا برای انرژی بادی و خورشیدی توسط چین

راه‌اندازی مدول پیش‌بینی آب و هوا برای انرژی بادی و خورشیدی توسط چین

پیش بینی اب و هوا برای انرژی خورشیدی

عناوین خبر

دولت مرکزی چین، روز جمعه (۱۷ فوریه) گفت: چین یک مدول پیش بینی آب و هوای منابع بادی و خورشیدی را راه‌اندازی کرده است تا مقامات استانی بتوانند میزان عرضه و تقاضا انرژی را پیش‌بینی کنند.

انتشار اطلاعات پیش‌بینی شده به صورت ماهانه

بیانیه دولت اعلام کرده است: این مدول که داده‌ها و پیش‌بینی گرافیکی را در مورد متغیرهای اصلی در عرضه انرژی‌های تجدیدپذیر، مانند سرعت باد و تابش خورشیدی، و همچنین داده‌های تقاضا مانند میانگین دمای محلی ارائه می‌گند، برای اولین بار در روز پنجشنبه منتشر شد و ماهانه اطلاعات خود را منتشر خواهد کرد.

سیستم شبکه برق چین با چالش مواجه شده است زیرا اوج تقاضا در هوای سرد یا گرم غیرعادی از منابع برق محلی فراتر رفته و منجر به قطع بزق شده است.

تامین بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت تولید برق با انرژی تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۵

این با چرخش این کشوز به سمت منابع انرژی تجدیدپذیر، که بسته به شرایط آب و هوای در نوسان است، ترکیب شده است. چنین گفته است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت تولید برق این کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر تشکیل شود.

کاهش تولید نیروگاه‌های آبی با افزایش تقاضا

در آگوست سال گذشته، جنوب غربی چین با قطع برق مواجه شد، زیرا دمای بسیار بالای هوا، تقاضای خانوارها را از تهویه مطبوع افزایش داد و بارندگی کم باعث کاهش تولید نیروگاه‌های آبی محلی شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار انرژی خورشیدی در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین مطالب آموزشی درباره پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در خبرنامه عضو شوید