مجله آموزشی: انرژی تجدیدپذیر خورشیدی سوخت آینده

انرژی تجدیدپذیر خورشیدی سوخت آینده

انرژی خورشیدی؛ سوختی برای آینده

عناوین مقاله

نمی‌توان انکار کرد به دلیل جمعیت رو به افزایش جهان و پیشرفت تکنولوژی، تقاضای انرژی هر روز به روز در حال افزایش است. این تقاضا بر منابع متعارف انرژی همچون زغال‌سنگ، گاز طبیعی، نفت و غیره فشار وارد کرده است و آن‌ها را در آستانه افزایش آلودگی محیط‌ زیست قرار داده است. بنابراین، نیازمند به یک منبع انرژی تجدیدپذیر و مقرون به‌صرفه برای پاسخ‌گویی به تقاضای جمعیت رو به رشد هستیم. انرژی خورشیدی، حرارتی، برق آبی، زمین گرمایی تعداد کمی از منابع اصلی تجدیدپذیر انرژی هستند که می‌توان گفت در میان آن‌ها انرژی خورشیدی متعلق به آینده است.

نور خورشید به وفور و به صورت رایگان در طبیعت موجود است. که می‌تواند بحران انرژی را مدیریت و درمان کند. سرعت توسعه بالای صنعت خورشیدی نشان‌دهنده‌ی تقاضای بالای آن نسبت به هر منبع دیگری است.

عواملی که انرژی تجدیدپذیر خورشیدی را به سوخت آینده تبدیل می‌کند:

عوامل متعددی وجود دارد که انرژی خورشیدی را به بهترین منبع برای آینده تبدیل می‌کند که در زیر به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

دسترسی:

برخلاف منابع متعارف انرژی، انرژی خورشیدی یک منبع تجدیدپذیر است به این معنی که در طبیعت فراوان و آزادانه در دسترس است و تمام شدنی نیست و به‌طور مداوم توسط صفحات خورشیدی برق تولید می‌کند‌.

هزینه عملیاتی کم:

فرآیند تبدیل نور خورشید به الکتریسیته یعنی فرآیند فتوولتائیک نیازی به سوخت ندارد و دارای حداقل یا بدون هزینه متغیر است که کل فرآیند دریافت برق را مقرون به‌صرفه می‌کند.

نصب چند منظوره:

نصب پنل خورشیدی بسیار آسان و ساده است، بدین صورت که می‌توان آن را به راحتی در فضاهای افقی و عمودی نصب کرد. حتی می‌توان آن را در مکانی دورافتاده نصب کرد و برق مناطق دورافتاده از شهر را تامین کرد.

نیروگاه خورشیدی، انرژی تجدیدپذیر
نیروگاه خورشیدی

خورشید که منبعی تمام نشدنی است، انرژی خورشیدی را برخلاف منابع معمولی بی‌نهایت و تجدیدپذیر می‌کند. همه ما می‌دانیم که چگونه منابع متعارف انرژی تمام شدنی هستند و اثرات نامطلوبی بر طبیعت دارند.

اکنون زمان آن فرا رسیده است که به سمت نوعی انرژی تجدیدپذیر برویم که آلودگی و آسیب برای طبیعت به همراه ندارد و تا ابد به بشریت خدمت می‌کند انرژی خورشیدی بهترین نوع انرژی تجدیدپذیر است و می‌تواند به عنوان سوخت آینده درنظر گرفته شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین اخبار پیرامون پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در مجله آموزشی

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در مجله آموزشی عضو شوید