مجله آموزشی: انرژی خورشیدی و گرمایش جهانی

انرژی خورشیدی و گرمایش جهانی

انرژی خورشیدی و گرمایش جهانی

عناوین مقاله

فعالیت‌های توسعه انسانی جو زمین را با دی‌اکسیدکربن و سایر گازهای گلخانه‌ای پر کرده و باعث گرمایش جهانی می‌گردد. سوزاندن سوخت‌های فسیلی (زغال سنگ، چوب و گازهای طبیعی) از دلایل اصلی افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند. نتیجه چنین اختلالی در چرخه طبیعی زمین امواجی از گرمای سوزان و بارندگی‌های شدید که منجر به سیل‌، رانش زمین و خشک‌سالی می‌شود را به وجود می‌آورد. این ناملایمات برای بشر عادی گردیده و باعث تغییر ماهیت فصل‌ها نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان می‌شود.

افزایش مداوم دمای آب و هوای زمین را گرمایش جهانی یا تغییر اقلیم می‌نامند و این یک مشکل جدی است که جامعه را تهدید می‌کند. در کنار این‌ها، اقتصاد جهانی را نیز به خطر خواهد انداخت که منجر به درگیری و بحران سیاسی در سراسر جهان می‌شود.

از این رو، نیاز به منابع انرژی تجدیدپذیر در گذشته نه چندان دور احساس می‌شد. در میان بسیاری از منابع انرژی تجدیدپذیر، انرژی خورشیدی به دلیل حضور فراوان در طبیعت مورد توجه قرار گرفت تا از نیروگاه‌های خورشیدی جهت برآورده کردن تقاضای بالای برق بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای استفاده شود. انرژی خورشیدی را می‌توان هم برای استفاده فراوان نیروگاه‌ها و مصارف تجاری و هم برای مصارف خانگی تولید کرد.

پنل خورشیدی
پنل خورشیدی

راه‌اندازی نیروگاه‌ خورشیدی و کاهش گرمایش جهانی:

تغییرات اقلیمی آهسته:

یکی از دلایل اصلی گرمایش جهانی یا تغییرات آب و هوایی روش‌های سنتی تولید برق است. از سوی دیگر، نیروگاه‌های خورشیدی یا پنل‌های خورشیدی در فرآیند تولید برق، گازهای گلخانه‌ای مضر منتشر نمی‌کنند. از این رو، اگر به طور گسترده استفاده شود، می‌تواند تأثیر تغییرات آب و هوایی مانند بارندگی زیاد یا بدون بارندگی، سیل، خشکسالی و افزایش دما را کاهش دهد.

وابستگی به سوخت‌های فسیلی:

نیروگاه‌های حرارتی برای تولید الکتریسیته به زغال‌سنگ نیاز دارند که گازهای مضر تولید می‌کند و تمام شدنی است. در حالی که انرژی خورشیدی در طبیعت فراوان است. از این رو، حرکت به سمت انرژی خورشیدی وابستگی ما به سوخت‌های فسیلی را کاهش می‌دهد و به ما را در حفظ محیط‌زیست کمک می‌کند.

کاهش آلودگی هوا:

عامل اصلی آسم، برونشیت، سردرد، عفونت چشم و گلو و سرطان ریه آلودگی هوا است. و روی آوردن به روش سبز استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق باعث کاهش آلودگی هوا و پاکی آن می‌شود. مزایای انرژی خورشیدی بسیار زیاد است. همراه با حفاظت از محیط‌زیست و کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی و گرمایش جهانی؛ به کاهش قبض برق شما نیز کمک می‌کند.

اگر قصد دارید شیوه زندگیتان را تغییر دهید و جامعه‌ای سبز داشته باشید، پایدار سولار یک نام پیشرو در صنعت انرژی خورشیدی شما را در رسیدن به این هدف کمک می‌کند!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین اخبار پیرامون پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در مجله آموزشی

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در مجله آموزشی عضو شوید