مجله آموزشی: جایگاه هند در بازار جهانی انرژی خورشیدی

جایگاه هند در بازار جهانی انرژی خورشیدی

پنل خورشیدی در هند

عناوین مقاله

هند به دنبال جایگاه خود در بازار جهانی انرژی خورشیدی

در سال‌های اخیر شاهد رشد صعودی بازار خورشیدی در کشورهای مختلف در سراسر جهان بوده‌ایم. کشورهای متعدد و زیادی وجود دارند که درصد استفاده از انرژی خورشیدی در آن‌ها بسیار بالاست و بر روی فناوری خورشیدی، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

این کشورها جهت تامین انرژی در آینده، برنامه‌ریزی قابل توجهی روی انرژی خورشیدی کرده‌اند و احتمالا می‌توانند رشد چشم‌گیری در زمینه تولید انرژی‌های پاک و استفاده از منابع تجدیدپذیر و سبز، داشته باشند. بنابراین با گذشت زمان، این نوع انرژی‌ها، جایگزین دیگر انرژی‌های مرسوم خواهند شد.

هند و ایالات متحده آمریکا، نمونه‌ی قابل توجهی از این کشورها و پیشتاز در فناوری خورشیدی هستند. البته به جز این دو، ۸ کشور برتر دیگر در زمینه بهره‌برداری از انرژی خورشیدی، در سایت Powergrid معرفی شده‌اند.

هند، رتبه ۴ در بین ۱۰ کشور پیشتاز در فناوری خورشیدی! (۵۷٫۴ گیگاوات)

هند کشوری وسیع و پر جمعیت است که برنامه‌ای خاص در زمینه توسعه نیروگاه خورشیدی دارد. هند توانسته است از سال ۲۰۱۱ استفاده انبوه از انرژی خورشیدی را شروع کند.

بانک جهانی برای پیشرفت هرچه بهتر این کشور به آن وامی چند میلیارد دلاری اعطا کرده است؛ در حقیقت، بانک جهانی به تمامی کشورهای غیرپیشرفته که سعی در توسعه و گسترش پروژه‌های بزرگ دارند، کمک‌های بدون بهره ارائه می‌کند.

از این رو، دولت هند سعی دارد تا انتهای سال ۲۰۲۲ به یک پایگاه خورشیدی بزرگ دست پیدا کند. این پایگاه دارای ظرفیتی ۱۰۰ گیگاواتی است و در صورت پیشرفت و دست‌یابی هند به این امر مهم، شاهد پیشرفت بزرگی در زمینه‎‌ی تصفیه آب و دیگر فعالیت‌ها خواهد شد.

در نتیجه هند در حال حاضر، از جمله کشورهای در حال توسعه رو به پیشرفت به حساب خواهد آمد.

رکورد هند در سال ۲۰۱۷ برای تولید برق خورشیدی، ۵۷٫۴ گیگاوات می‌باشد.

هند و پنل خورشیدی
پنل خورشیدی در هند

احداث نیروگاه‌ خورشیدی در راجستان:

یک شرکت خورشیدی در هند، نیروگاه خورشیدی را در استان راجستان این کشور راه‌اندازی کرده است و برای تامین انرژی پاک این استان، قراردادی مبنی بر خرید برق با شرکت برق هند امضا کرده است.

این شرکت قصد دارد با راه‌اندازی پروژه خورشیدی خود در راجستان، تا سال ۲۰۲۳، میزان ۲۳۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی را فقط در همین استان تولید کند. این طرح می‌تواند به شبکه ملی برای رسیدن به هدف ۴۵۰ گیگاوات تولید انرژی پاک تا پایان سال ۲۰۳۰ کمک کند.

برای بهره‌وری و استفاده حداکثری از پنل‌های خورشیدی، این شرکت پنل‌های مونوکریستال و دوطرفه را در این نیروگاه نصب کرده است.

این صفحات خورشیدی را با روش‌های تمیزکاری رباتیک تمیز می‌کنند.

این شرکت در حال مذاکره با ایالت‌های دیگر هند برای راه‌اندازی و توسعه‌ی واحدهایی با ظرفیت تولیدی اولیه ۲ گیگاوات است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر در پایدار سولار:

اطلاع از جدیدترین اخبار پیرامون پنل‌های خورشیدی در پایدار سولار

عضویت در مجله آموزشی

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت در مجله آموزشی عضو شوید